joi, 11 martie 2010

Ring sling vs Bag sling I








Care ar fi diferenţa între o eşarfă (sling reglabil sau wrap) şi un sling geantă/ bag sling?
Prima şi cea mai importantă e poziţia copilului.
Intr-un sling geantă nou-născutul poate fi purtat într-o singură poziţie: culcat. Trecând peste faptul că mulţi bebelusi nu agreează această poziţie, în special cei cu reflux, poziţia culcat în aceste slinguri geantă este una defectuoasă. Aveţi mai jos poze de pe siteurile producătorilor, deci cele care prezintă pozitia ‘corectă’ a copilului în acest tip de sling geantă. Puteţi observa foarte uşor cum bărbia copilului este lipită de piept. Acum încercaţi să staţi în această poziţie şi doar să respiraţi. Este extrem de dificil! Acele sunete ciudate pe care copilul le scoate când stă în această poziţie sunt un semn clar de disconfort şi un pericol real: asfixierea. Într-un sling tip geantă nu puteţi purta nou-născutul altfel decât cu bărbia lipită de piept!
...[Acest articol a fost mutat pe site.]








20 de comentarii:

  1. parca ti-am si spus ca ma tentase si pe mine premaxxul, pana mi-ai explicat tu ce hibe are.
    cu dormitul in scaunul de masina: sa stii ca am impresia ca scrie undeva in prospect sa nu lasi copilul sa doarma in el (nu mai stiu cum era exprimarea... sistematic, perioade lungi...). tot din ce imi amintesc, parca acelasi lucru scria si in prospectul leaganului electric. totul e sa citim si noi prospectele astea.
    iar la scaunele de masina, din pacate, e f adevarat ca oamenii nu-s atenti deloc la instalare, si in ro nu-i valabila nici macar scuza ca ar fi vreun produs atat de vechi si intrat in obisnuinta publicului.
    f bine ca ai scris articolul, e util, nu te mai jena de concurenta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Irina, ai dreptate, trebuia sa formulez altfel. Problema 'mea' e că am văzut foarte multe mame foarte sigure pe scaunul de maşină. Care da, este sigur, dar numai atunci când vorbim de mersul de maşina şi de accidente auto. Nu este sigur pentru culcat copilul în el, pentru plimbat copilul prin oraş sau pentru ţinut copilul în casă.

    Spre deosebire de slingurile geantă, scaunele de maşină chiar au toate aceste lucruri explicate în instrucţiuni aşa că, încă o dată, mă gândesc cum să reformulez.

    RăspundețiȘtergere
  3. Di, nu te mai invinovati ca ai spus-o, ca ar fi trebuit s-o spui, ca nu asa, ca altfel. Noi stim, intelegem si te cunoastem. Si-o sa fie intotdeauna multi care nu stiu sau nu vor sa accepte alte variante. Spuse, indicate, aratate, din simpla umanitate si pt binele bebeilor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Articol de nota 10, foarte bine argumentat! Oricine se uita la fotografii poate vedea diferenta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Si noi avem un infantino sling pe acasa, nedesfacut. Domnu' stia ca imi doresc sling dar nu stia ca slingurile sunt de fapt de mai multe feluri si venind de prin tari straine a zis sa-mi faca o surpriza si a luat un sling .. (infantino). L-am folosit acum vreo luna, cand ioana avea 8 luni :D si ne maimutaream prin casa, ca nu mai stiam cum s-o distram. A fost fun intr-adevar in rest, il mananca praful. Deh, asa e cand nu esti informat si dai banii aiurea :D
    P.S. iar ne-ai facut vedete :-))

    RăspundețiȘtergere
  6. Dumi,
    nah, era totuşi bine să fi zis mai demult, uite, acum ziceam 'v-am zis eu' :))

    Ilana, kristina,
    Da, e ok şi am să-l rescriu. ce te faci cu articole ca astea?
    http://www.unica.ro/detalii/articole/sling-pericol-bebe-3479.html

    Dana, poza aia cu voi e una din cele mai frumoase pe care le-am primit. Ioana doarme ruptă iat tu esti asa senina, vesela...ma termina zambetul ala...e zambet de mamica fericita

    RăspundețiȘtergere
  7. Exceleta dare de seama!

    Sa adaug ca eu pana sa am wrap/sling avusesem un marsupiu "sling" de la chicco, cumparat nu atat ca-mi doream marsupiu dar am crezut ca ma ajuta la altceva. Nu era sufocant, tinea copilul oarecum pe spate sau inclinat, depindea cum vrei tu, dar era greu de purtat din cauza bretelelor subtiri. Ma doare spatele si acum cand imi amintesc :)

    Aaaaa... nu m-am putut abtine si m-am inscris pe site sa le comentez articolul; sunt curioasa daca-l vor publica.

    RăspundețiȘtergere
  8. Felicitari pentru postare, mie mi se pare ca suna totul foarte bine, poate e chiar prea mult chibzuita cat sa nu supere pe mine.
    Dar ce te faci cu articolul dat de tine , zau ca as spune ca e scris la indemnul unor producatori/importatori de marsupii si port bebe, dar mie sa nu par nebuna :-))))

    RăspundețiȘtergere
  9. Este foarte util articolul.
    Am achizitionat si eu un Premax, l-am incercat si returnat a doua zi. Nu mi-a placut cum statea copilul in el. Abia dupa ce l-am returnat, tot cautand solutii de acest gen, am gasit pe internet filmulete si articole despre incidentele nefericite legate de acest tip de marsupiu.
    Diferenta intre BagSling si RingSling este evidenta si este clar ca riscurile in timpul utilizarii nu sunt aceleasi. Dar totusi, care sunt riscurile in cazul RingSling-ului?
    Am o retinere cu privire la cat este de sanatos pentru coloana copilului. In poze se observa o usoara curbare a coloanei...

    RăspundețiȘtergere
  10. Iulia, tot incerc sa scriu si despre problemele care pot aparea in RS/pouch dar ma saboteaza vremea frumoasa :). Foarte pe scurt, atunci cand pui copilul in ring sling, la fel cum il pui in slngul geanta, atunci e periculos. Evident, e acelasi lucru si e nasol. Diferenta e ca il poti pune semi înclinat dar bine, cu e in poza cu slingul rosu.

    Spatele copilului, in primele luni, sta curbat. E pozitia lui normala si are nevoie de 4-8 luni pentru a si-l indrepta. Partea extraordinara la slingurile adevarate :) e ca ii respecta dezvoltarea copilului si ca nu il forteaza in pozitii pentru care el nu e pregatit.

    RăspundețiȘtergere
  11. Mersi de articol, Diana, si de lamurire, fiind lipsita de net si de curent de 3 zile ( ce ora a Pamantului, la noi sunt zilele Pamantului:-)). Nu stiu cum de n-am auzit de hibridul acesta foart prost reusit. Tot ma gandesc oare care a putut fi conceptul de baza pt. bag sling? Sa fi ce? Practic? fashionable? creativ? Mie una mi se pare foarte morbid sa ai un copil in geanta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu vazand pozele astea cu "poseta" mi-am tot amintit de cand eram copil si aduceam cate un pisic acasa intr-o plasa. Si imi amintesc ce se zbatea pisoiul acolo si cum mi se parea tare chinuitor pentru el si sufocant de pana la urma preferam sa-l duc in brate cu riscul de a fi toata zgariata. Amintindu-mi de asta mi se pare chiar horror sa-ti pui copilul intr-o geanta de-asta.

      Ștergere
  12. Inainte sa iau slingurile de la tine am luat BABY BAG DE LA PREMAXXXX. NU L-AM PUTUT FOLOSI NICICUM! zace acolo in debara

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc mult pentru articol. Imi clarifica toate intrebarile pe care ni le-a ridicat o kinetoterapeuta la un curs ieri, care spunea "nu, nu, nu" la slinguri. Acum, daca ma uit la felul in care stau copiii in slingurile alea geanta, inteleg foarte clar de ce era asa negativista.
    Noi am primit cadou un sling de la tine si de-abia asteptam sa se nasca bebe ca sa putem sa il incercam. S-ar putea sa revin cu 1000 de intrebari :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Karmin, Alina, scuze pentru întârziere.

    Karmin, eu am o prietenă care s-a chinuit mult timp să vândă un premaxx, din păcate a plecat din ţară că tare l-aş fi vrut pentru demonstraţii. Nu ai vrea să-i găseşti o casă nouă celui pe care îl ai? :)

    Alina, de obicei moaşele, doulele şi kinetoterapeuţii sunt primii care susţin slingurile. De fapt toate eşarfele. E foarte posibil însă ca kinetoterapeuta ta să fi făcut aceeaşi confuzie pe care o fac multi, între slinguri tip geantă şi slinguri simple. Te aştept cu orice întrebări :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna,In luna august astept un bebe si tare mi-as dori un astfel de sling in care sa-l plimb prin casa sau pe afara.Problema este ca nu stiu ce sa cumpar, ce dimensiune, ce material? Merci pentru ajutor! Leti

    RăspundețiȘtergere
  16. Leti, imi poti trimite un mail insa in aceasta perioada voi raspunde mai greu. Poti intreba si fetele pe forum, sunt sigura ca te vor ajuta.

    RăspundețiȘtergere
  17. Eu am o nelamurire in ceea ce priveste spatele meu...adica de ce as purta in sling un copil de 14 kg nu prea inteleg, doar are picioarele lui, nu? Noi cand eram copii nici carucior nu mai "pupam" de pe la 2 ani si un pic, asa ocazional mai "prindeam" in brate dar ca regula, pe jos...
    Deci revenind, e ok pt spatele mamelor sa care in fata o greutate de 14 kg?

    RăspundețiȘtergere
  18. Dar e ok pentru spatele mamelor sa poarte in fata o greutate de 14 kg? adica eu una l-as pune pe propriile-i picioare de la 2 ani si ceva...

    RăspundețiȘtergere

Primesc cu drag orice comentarii, mai putin spam. Incerc sa raspund cat de repede.
Comentariile la posturile mai vechi de 14 zile sunt moderate si vor aparea pe blog cu o usoara intarziere.