vineri, 5 noiembrie 2010

De ce nu fac nursing covers si huse pentru iarna

Am mai tot vorbit pe mail despre asta zilele trecute si m-am gandit ca ar fi o idee buna sa postez si aici.

Cred ca am mai scris o data despre nursing covers, adica acele esarfe pe care le folosesti sa te acoperi atunci cand alaptezi, dar mai povestesc.

Foarte pe scurt, nu le fac pentru ca nu cred in ele.
Stiu ca unor mame le e greu sa alapteze in public. Si stiu exact cum e pentru ca am fost acolo. Dar mai stiu ca lucrul care m-a ajutat cel mai mult sa o fac, in afara de cererea copilului, a fost faptul ca am vazut mai multe mame facand asta. Si ma gandesc ca daca am vedea mai multe mame alaptand altundeva decat intre cei 4 pereti ai casei proprii, poate nu ar mai parea atat de ciudat sa alaptezi acolo unde copilul ti-o cere. Si bineinteles ca nu ma refer la a defila cu ţâţa pe strada, ci a putea psihic sa îi oferi copilului tau alinarea, atunci cand si cum ti-o cere.

Nu mai spun că dacă ele ar ajunge populare, daca ar fi văzute ca taman bune pentru un cadou de proaspata mama, daca le-ai vedea peste tot prin parcuri sau malluri, ai putea crede ca asta e standardul. Ca e normal sa iti alaptezi copilul sub o patura. Ceea ce eu nu cred. Deci in nici un caz nu o sa promovez.

In plus, riscul de a folosi prost o 'acoperitoare' e destul de mare. Chiar si atunci cand coada slingului e folosita pentru a te feri de priviri indiscrete in timp ce alaptezi, ea trebuie folosita ca paravan intre san si cei din jur si nu ar trebui sa intrerupa contactul vizual dintre mama si copil.
Toate nenorocirile care s-au intamplat cu copii in bratele mamei, la san, sunt cauzate de acelasi fapt: mama nu a mai vazut copilul. Pana si in nenorocitele de slinguri tip geanta, parintele observa ca e ceva in neregula atunci cand verifica copilul. Adica bebe a fost acoperit de marginile gentii (ca ma doare sa-i spun sling), mama nu l-a mai vazut, iar atunci cand a dat la o parte lateralele sa il vada....nu era bine. La fel cu copiii cu care s-au intamplat lucrurui nasoale in timp ce erau la san. Mama a simtit ca bebe s-a oprit din supt si a banuit ca a adormit, insa bebe nu adormise ci se inecase cu lapte, lapte care ajunge imediat in plamani si de acolo lucruri nasoale. Deci atunci cand mama presupune, in loc sa se uite la copil.

Deci nu, nu voi face chestii care sa priveze copilul de privirea mamei.


Despre husele pentru sling/wrap/MT pt iarna.
Nu le fac din acelasi motiv: pentru ca nu cred in ele. De fapt cred un pic mai mult decat in acoperitorile alea pentru alaptat, dar nu suficient cat sa le si fac. Asta insemnand ca exista sanse sa ma razgandesc, dar numai la urmatorul copil sau daca ma face sa ma convinge cineva extrem de apropiat :).

Imi amintesc de anul cand d a dormit numai in brate. Primul. De fapt acolo si l-a petrecut. Si nu aveam nici sling, nici wrap, nimic in afara de brate si disponibilitate. Iubeam si iubesc capsorul ala transpirat si cum ii simteam respiratia si nasucul pe pielea mea, cum transpiram amandoi. Si si acum iubesc sa il iau in brate, sa il simt lipit de mine. Ieri l-am luat in brate pe strada dupa mult timp si am simtit nevoia sa ma desfac la geaca si sa il tin cumva pe sub ea. Dupa ce a vrut jos i-am spus ca mi-a placut mult sa il tin asa. Si mie mi-a placut.Mi-a placut foarte mult. De mult nu ne-am mai tinut asa in brate. Hai sa ne tinem asa mai des. Am mai lesinat un pic.

Deci, dupa mine, exceptand cazurile in care pleci pe munte in mod regulat si chiar vrei sa iei copilul cu tine in mjlocul iernii, mai buna decat orice husa speciala e mama. Si geaca tatalui :D.
Si iar ma raportez la lucruri nasoale care s-au intamplat in timp ce copii erau purtati pe frig (nu in esarfe ci in rucsacuri din alea speciale, pt munte). De exemplu in timp ce tatal se plimba pe munte, incalzindu-se de la efort, iar bebe era in spate, in rucsacul lui pe dinafara gecii tatalui. Care nici nu l-a vazut si nici nu a simtit ca bebe nu se incalzeste.



Stiu ca nu toata lumea gandeste la fel ca mine. La fel cum sunt sigura ca toate aceste 'huse' au aparut nu din dorinta de a face bani ci chiar din nevoia unei mame care isi purta copilul de a isi face viata mai usoara. Sau de a fi mai cool :).

Si e absolut ok, în oricare din variante. Numai că eu, pentru mine, nu cred in asta si cum nu prea pot sa vand ceva in care nu cred... ei bine, nu le voi face. Pe niciunele.
Daca vreuna din voi simţiţi nevoia de oricare din ele, se pot face sau cumpăra şi de la noi. Daca iesiti afara mult cu bebelusul pe timp de iarna, faceti drumetii pe munte, ele sunt o optiune buna.

Sfatul meu e sa va tineti copiii aproape si sa ii puteti vedea tot timpul, adica in fata. Si sa aveti grija la cat scoateti copilul afara la temperaturi foarte scazute (minus multe grade, multe ore).

EDIT: Dupa mult timp m-am lasat convinsa. E frig, sunteti mult mai plimbareti decat am fost eu, e ok :). Husele sunt disponibile pe poarta-ma.ro

6 comentarii:

  1. Buna! Nursing cover n-am si nici nevoie n-am simtit sa am una, desi alaptez peste tot :) Am limitele mele, sint destul de pudica si de rezervata, dar am gasit mereu solutii ok si pentru noi/confortul nostru si pentru eventualii privitori. Iar esarfa in plus pentru acopetit mi se pare prea mult, un accesoriu care ar incurca mai mult decit sa ajute.
    Husa da, am de curind una si mi-e utila rau! Am luat-o pentru mei tai si bondolino, ca sa inlocuiesc paturica pe care oricum o tineam peste (si era incomoda, ma chinuiam sa o tin acolo, nu-mi lasa miinile libere...). Iesim afara doar asa si, desi nu stam mult, ne simtim mai bine in mai putine haine, si eu si el. Geaca era o solutie buna si ea, dar n-am chef mereu de geaca groasa (am o geaca subtire special cumparata mai larga, ca sa ne acopere pe amindoi, dar e buna doar la racoare, nu si la frig). Aparatoarea aia e una clasica, micuta, nu se incurca bebe-n ea, si oricum ne privim des pentru ca deocamdata il tin doar in fata, asa ne incalzim si mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Despre nursing covers :)

    sa radem impreuna :)

    http://www.mamaiscomic.com/very-crafty/

    RăspundețiȘtergere
  3. cu nursing covers alea (nici nu stiu cum arata) nici eu nu-s de acord, exact din motivele pe care le spui, ca nu e normal sa promovam alaptatul sub paravan.

    insa husele alea le vad utile, exact din motivul spus de tine... ca intre geaca mea si geaca lui bebe nu mai exista acea caldura care face parte din ROSTUL purtatului.

    (bine, asta zic io, al modul ideal... ca la modul real nu cred ca voi avea o astfel de husa - tinand cont ca le ador si da,merg pe munte si clar nu-mi voi lasa copilul la bunica in timpul asta - decat daca cineva dragut care stie ce-s alea (no name 00 in lista mea de cunoscuti) mi-ar face-o cadou. eh, speranta moare ultima. si gecile maaari si sh sunt evergreen :D)

    ilincuta muntzomana

    RăspundețiȘtergere
  4. va zic eu din exprienta mea cu 2 copii, oricat ar fi de inveliti, iarna mai mult de 3, 4 ore nu e bine, serios, pt ca e si aerul pe care il respira, mai sunt piciorutele care ingheata ca nu se misca....si eu tot muntzomana, dar iarna cu precautii la bebelusi pana in 2 ani, pnetur ca nasul, obrajii, ochisorii, astea nu le invelesti in husa.

    (ok, ai mei au fost genu usurei, la 2 ani Gh, grasanu dintre ei :), avea 11 kile si ceva, acu la 3 ani are 14)

    Si mare atentie, mereu sa fie cineva in spate care sa se uite la copil, uneori si un obrajor un pic mai rosu inseamna ceva aiurea, iar schimbarile se fac de la un minut la altul

    Cred ca husele astea de iarna pot fi folositoare, dar tot trebuie maxima precautie din partea parintilor.

    RăspundețiȘtergere
  5. Sabina, exact! oricat de bine l-ai imbraca, copilasul ala tot respira aerul foarte rece. Nu zic sa nu scoti copilul din casa iarna, doamne fereste, dar cu copii sub 1 an chiar nu e loc pentru exagerari.

    Da, stiu, sunt copii care se nasc la pol si traiesc bine mersi si cresc mari si sanatosi, dar cand e obisnuit la 20 si de grade in casa, 20h/zi, sa-l scoti la -20 afara 4 ore mi se pare foarte mult.

    Plus ca, intre noi fie vorba, nici husele astea nu-s din nush ce goretex (seinfeld :D), deci totul cu moderatie :)

    RăspundețiȘtergere
  6. nu stiu, eu mi-am confectionat un fel de vesta din material de polar si iarna e atat de bine! Sofia a fost purtata de la doua luni cand a venit frigul cu el... ii ridicasem un fel de guler care o proteja de vant, plus geaca mea inalta... intra aer, dar nu curent,vant. insa am purtat-o sa zicem maxim 50 de minute de mai multe ori pe zi, cat sa merg de acasala scoala si inapoi.. 50 min de vreo patru ori :)
    Cristine

    RăspundețiȘtergere

Primesc cu drag orice comentarii, mai putin spam. Incerc sa raspund cat de repede.
Comentariile la posturile mai vechi de 14 zile sunt moderate si vor aparea pe blog cu o usoara intarziere.