luni, 24 august 2009

Ce fel de sling aleg (recomandări în functie de vârstă)

Este un draft pentru un articol de pe site. Până revine toata lumea din vacanţă şi e gata minunatul meu site promis de Hotnews, am să mai postez aici câte ceva. Sper să vă fie de ajutor.

Pentru un nou-născut sau un copil până la 7-9 luni.

Dacă doriţi o eşarfa pe care să o puteti purta din prima zi şi până când copilul nu va mai dori să fie purtat, aveţi următoarele variante:

Slingul cu inele
• este foarte uşor de ajustat;
• permite schimbarea foarte rapidă a poziţiilor;
• aveţi nevoie de numai câteva încercări pentru a vă obişnui cu el;
• poate fi purtat de oricare din membrii familiei de la naştere până când copilul nu mai doreşte să fie purtat

Wrapul
• permite un numar mai mare de poziţii decât slingul însa diferenţa constă numai în metoda de legare, copilul va sta în aceleaşi pozitii ca şî intr-un sling;
• aveti nevoie de ceva mai mult timp pentru a va obisnui cu el, dacă copilul este foarte mic sau născut prematur este posibil să nu vă descurcati cu un wrap;
• reglajul ca si schimbarea pozitiilor se fac mai dificil fiind vorba de mai mult material;


Pentru un copil de peste 7 luni:

Slingul cu inele
• este foarte uşor de ajustat;
• permite schimbarea foarte rapidă a poziţiilor;
Poate fi folosit atât pentru drumuri scurte cât şi pentru plimbări lungi, poate fi împrumutat altor membrii ai familiei în cazul în care obosiţi şi copilul doreşte numai purtat.


Slingul fix

• nu necesita nici un fel de reglaje;
• se pune si se scoate foarte uşor;
• dacă măsura este corectă nu aveţi nevoie de timp sau mai multe încercări pentru a vă obişnui cu el, puteţi poziţiona copilul corect din prima incercare;
• permite purtarea în faţă sau pe şold;
• puteţi purta copilul şi în spate însă nu va recomand această poziţie pentru un copil care nu poate comunica foarte bine, ideal ar fi să amânaţi această poziţie pentru după 1 an.
Pentru un copil foarte activ, care doreşte să vadă mult în jur sau pentru un copil care a început să meargă şi doreşte des în braţe dar pentru perioade scurte de timp, cel mai potrivit ar fi un sling fix pentru că se manevrează foarte uşor. Pentru plimbări foarte lungi un sling fix poate deveni incomod deoarece greutatea se distribuie pe spate şi un singur umăr dar mai ales pentru că nu poate fi împrumutat şi altei persoane, respectiv tatăl.


Mei-tai
• distribuie greutatea pe ambii umeri si spate
• este un pic mai dificil de utilizat decat un sling dar mai usor decat wrapul
• poate fi purtat de oricare membru al familiei
Pentru un copil care doarme mult în braţe sau pentru părinţii care călătoresc mult, alegerea potrivită ar fi un mei-tai. Deoarece greutatea copilului se distribuie pe spate şi pe ambii umeri este mai comod de folosit pentru părinţii care îşi poartă copilul timp îndelungat. Bretelele lungi îl fac incomod pentru purtatul pe perioade scurte şi dese.

Wrap
• distribuie greutatea pe spate şi ambii umeri
• poate fi purtat de oricare membru al familiei
Pentru un copil mai mare, care deja merge singur puteţi să vă orientaţi către un tip de eşarfa care se aranjează mai uşor. Ei îşi pot pierde răbdarea până pozitionati wrapul. In plus, poziţia preferată de copiii mai mari este cea pe şold, caz în care materialul rămas nefolosit vă poate incomoda.

Pentru un copil de peste 1,5-2 ani:

Pentru copiii mari un sling fix poate fi dificil de folosit deoarece vă va fi greu să ridicati copilul deasupra slingului şi va trebui să vă aşezaţi mereu pentru a pune copilul în sling.
Un copil mare care nu a fost purtat până acum, cel mai probabil îşi va pierde răbdarea aşteptând să vă obisnuiţi cu wrapul.
Mei-tai-ul este o varinată pentru un copil mare căruia îi place să îl purtati în spate.
Slingul cu inel este ideal pentru copilul care doreşte să stea pe şold în majoritatea timpului.



Un wrap poate susţine copilul chiar daca acesta nu este într-o poziţie corectă. Pentru a putea utiliza un sling este obligatoriu ca bebeluşul să fie într-o poziţie corectă din punct de vedere anatomic. Susţinerea copilului într-o poziţie incorectă sau împotriva voinţei sale ( ‚e prins bine, nu poate să scape..’) nu este un atu al unei eşarfe port-bebe şi nici nu vă recomand să faceţi asta.

3 comentarii:

  1. mei, vreau si eu un mei tai! ca sunt rupta de greautatea lui, si imi trebuie ceva care sa ii distribuie greutatea pe ambii umeri, ca asa am arsuri la spate!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bogdana, decât mei tai la vârsta asta mai bine un wrap. Zic eu. Şi mai zic să mai stai o săptămână două să vezi cefa fain de tot ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. cucu! mi-am sucit cumva mijlocul, am niste dureri groaznice, si piciorul drept prins nervul sciatic, or smth... TOTUSI!!! am putut pune ambii copii in sling (pe rand, desigur!!) fara dureri mari...
    Ti-am mai spus, cred, ca e o comoara slingul meu :D

    Si ce faci nou?

    RăspundețiȘtergere

Primesc cu drag orice comentarii, mai putin spam. Incerc sa raspund cat de repede.
Comentariile la posturile mai vechi de 14 zile sunt moderate si vor aparea pe blog cu o usoara intarziere.