luni, 12 octombrie 2009

Unde arunci medicamentele sau Cum să sperii o farmacista

Când am reuşit în sfârşit să facem curăţenia de primăvară, adică acum :), am dat de cutia cu medicamente. Plină ochi. Şi cum eram croită să fac curat şi să scap şi copilul de eventuale accidente cu pastile, am decis să o golim împreună.

El a fost foarte încântat, a văzut tot felul de pilule, colorate şi ne, mari, mici, capsule, în folie şi la tub. Eu am profitat de moment să îi povestesc cum că nici un soi de pastilă nu se poate lua la întâmplare, cum funcţionăm, de ce, când, cum.

Şi cu ocazia asta am descoperit că majoritatea medicamentelor expirasera prin 2007/2008 (trăiască copilul, de când cu el am renunţat la medicamente pentru orice durere/ jenă/ junghi) şi unele chiar în 2002! Bun, le-am pus pe toate la un loc, aruncat ambalajele din carton la hârtii şi când să pun pilulele mi-am amintit de un comentariu al Teodorei. Cum că 'acolo', 'la ei', în Franţa adică, medicamentele se duc înapoi la farmacie şi se ocupă ei de distrugerea lor.

Bon, eu, optimistă, aştept să treaca weekendul şi azi dimineaţă mă prezint la prima farmacie cu întrebarea: Colectaţi medicamente expirate? Sau ştiţi un centru care face asta? Nu vă pot explica în cuvinte, e ceva ce trebuie să încercaţi pentru a înţelege. 6 farmaciste mute! De la 3 farmacii. După ce îşi revin din şoc se întreabă una pe alta, cheamă diriginta (cele mai drăguţe), schimbă priviri nedumerite. Nimic. N-a auzit nimeni, nu se ştie, nu se cunoaşte.

Deci vin cu întrebarea: ce fac cu o pungă de medicamente expirate? La gunoi nu, la wc nu. Se pare că nici la farmacie nu. Unde?

20 de comentarii:

  1. in Franta:D

    serios acum...
    de ce nu merg aruncate in wc?pe rand,sa nu se produca vreo transformare chimica...

    RăspundețiȘtergere
  2. daca vrei sa te distrezi, scrie la ministerul sanatatii ;-) chiar sunt curioasa.
    in belgia e ca la francezi, le duci la farmacie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dandusa, apele de la budă se epurează şi refolosesc, iar medicamentele pot fenta filtrele cu pricina. Observi limbajul elevat :)))

    Irina, chiar că e o idee super. Hai că de asta trebuie să-mi fac timp :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Been there, done that :( Atatea priviri stupefiate intalnesc la diversele mele intrebari de genul asta, incat deja zambesc inainte sa termin intrebarea...

    RăspundețiȘtergere
  5. Diana, vezi ca in termen de 30 de zile tb sa iti dea raspuns scrs altminteri ii poti da in judecata in contencios si castigi sigur pe legea 544/2001 Ah, ce ma distrez. Dar dilema ramane, sunt taaare curioasa sa aflu parerea Ministerului. Eu recunosc cu rusine ca le aruncam la gunoi :( dar data viitoare poate ma distrez si eu :))))

    RăspundețiȘtergere
  6. Mama, kristina, ce tare esti :))) Vezi că în vreo 2 zile o să primeşti un curier surpriză ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Salutare

    Eu le-am dus la farmacie aici, in Bucuresti, si chiar mi-au multumit. Au spus ca pe cele neexpirate si cu ambalaj intact le dau la nevoiasi. Pe celelalte le dau la casat. Era o farmacie Centrofarm, daca are vreo importanta. Deci se poate, nu va pierdeti speranta :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Medicamentele expirate nu se arunca la gunoi, nu se arunca la WC, asta scrie si pe prospect. Exista firme specializate in incinerarea medicamentelor si a deseurilor farmaceutice (considerate deseuri periculoase, se distrug in confotmitate cu legea X), normal ar fi ca farmaciile sa colecteze de la populatie si sa le trimita acestor firme.
    Strict secret, sa nu mai spuneti, dar cand un medicament expira in farmacie, pe raft, e aruncat la WC sau direct la gunoi

    RăspundețiȘtergere
  9. Aoleu, asta cu medicamente neexpirate si cu ambalaj intact (adica sigilat?) date nevoiasilor e de groaza

    RăspundețiȘtergere
  10. Laura, centrofarm, am notat, incerc azi. Mersi.

    Adra, sunt sigură că există o firmă din asta şi la noi, de fapt nu neapărat la noi, dar că se poate să fie distruse de măcar vreun producător local de medicamente. Nu ştiam dacă pentru o punguţă mă bagă cineva în seamă, dar daca laura zice ca poate, e super.

    Sacul de doze de aluminiu a sfârşit la gunoiul clasic pt ca lumea cumpără cu tonele :( nu cu sacul ...

    RăspundețiȘtergere
  11. sa-ti zic o cheste; pe cutiile de medicamente scrie ca sa intrebi la farmacie daca vrei sa afli unde sa-ti arunci pilulele..
    adica;
    daca nici ei, producatorii, nu stiu, dar apoi cine sa stie?

    apropo, iti place sau ba, ai un premiu la mine pe blog! :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu una stiu ca producatorul clar trebuie sa stie unde anume se pot distruge. Si jur ca stiu din sursa sigura.
    Fara suparare, poate sunt eu intr-o stare mai ''nu-stiu-cum'', dar la gradul la care a ajuns ignoranta in jurul nostru, nu ma mira ca farmacistele nu stiu. Sincer

    Si na, ca sa nu fie Gratiela singura, ai si de la mine un premiu pe blog... Motivul o sa il vezi acolo http://papusi-naturale.blogspot.com/2009/10/suuuurprizaa.html

    RăspundețiȘtergere
  14. Mai Diana, vin si eu sa mai "bag un ghimpe": aici (Italia) exista afara, langa farmacie un tomberon special pe care scrie "Pt medicamente expirate".
    Sa mai continui?
    La mai toate supermercaturile exista si o cutie speciala pt baterii uzate, pusa chiar la intrare si mai nou, am vazut si pentru cutiile de plastic trasparent in care ne cumparam fructele si legumele.
    Sa nu mai zic de clasicele sticla-la-sticla, hartia-la-hartie, frunzele-cu-alte-frunze-si-crengi etc etc, pe care daca nu le respecti te trezesti cu o amenda cat casa.

    RăspundețiȘtergere
  15. Bestial articolul, Diana! M-ai facut sa rad, desi sunt convinsa ca nu asta era intentia :))
    Solutii nu am; ba, trebuie chiar sa recunosc ca pana acum nu mi-a trecut prin minte ca n-ar fi ok sa arunc medicamentele expirate la gunoi :(( Da'promit sa fiu mai atenta de acum incolo!

    RăspundețiȘtergere
  16. M-am lovit si eu de problema asta. Am intrebat la farmacie, inainte sa expire pastilele ca sa stiu ce trebuie sa fac. Spre surprinderea mea, farmacista imi spune ca mai pot sa iau pastilele o luna-doua dupa data exprirarii. Eu, nevenindu-mi sa-mi cred urechilor, ma uit stupefiata la ea si ii spun "Stiti, in situatia mea (fiind insarcinata in 8 luni) nu prea-mi vine sa risc".
    Apoi am vorbit cu cineva care lucreaza la un spital si mi-a spus ca lor cand le expira medicamentele le arunca la toaleta :(.
    Nu stiu ce sa spun, nu mi se pare ok sa le arunci la gunoi, dar nici in toaleta. Cu toate astea... pana la urma le-am aruncat treptat-treptat la toaleta, sperand ca dilutia va fi indeajuns de mare pentru a nu cauza neplaceri nimanui.

    RăspundețiȘtergere
  17. Uite aşa se mai risipeşte ceva din ignoranţa mea! Mulţumesc că mi-ai deschis ochii că nu la gunoi trebuie aruncate medicamentele expirate, cum făceam eu până acum! Ce-i drept, ca şi tine, nu prea mai folosesc medicamente încă dinainte de cele două naşteri.
    Fain blogul! Acum l-am descoperit şi îţi pun linkul şi la mine pe blog, dacă nu te superi.
    Anca

    RăspundețiȘtergere
  18. Anca, scuze pentru moderare, îmi tot scrie o hello kitty japoneză la posturile vechi şi mă disperă :)))

    Din păcate, până să ajung eu la centrofarm să întreb, cineva (nu dau nume, vă las să ghiciţi :)) ) a găsit punga cu pastile, n-a ştiut ce e înăuntru şi..jap, la gunoi. Şi fix acea o dată-n viaţă când a dus gunoiul din proprie iniţiativă :))))

    RăspundețiȘtergere
  19. Exact asa am patit eu, Diana, intr-o farmacie destul e recent cand m-am dus cu "traista" cu medicamnete expirate ! Apoi cand s-au dezmeticit, una dintr ele era chiar deranjata: "pai va dati seama daca toata lumea din Galati ar aduce medicamentele expirate la noi, pai ce am face ???". La faza asta am ramas eu muta de uimire.. "Dar va dati seama daca toata lumea ar arunca in WC medicamentele, cat de poluata e apa pe care o bem ?!". Dupa asta mi-a oprit punga cu siropele acolo, in ideea ca le vor arunca ei ins siguranta. E evident ca dupa ce am plecat eu, au ajuns la wc siropelele mele...
    Daca intre timp flati careva de vreo firma / producator care colecteaza direct de la populatie, scrieti aici ! Mersi !

    RăspundețiȘtergere
  20. pai daca in bucuresti ....fac ochii cat cepele farmacistele...ce sa mai zic in deva? obsnuita in spania unde la intrarea in farmacie exista cos de gunoi pentru reciclarea medicamentelor,ma intreb ce pot face eu in deva?de asemenea ma intreb cate zeci de ani i-ar trebui romanului sa isi schimbe comportamentul implicit mentalitatea ,oricum destul de retrasata..?

    RăspundețiȘtergere

Primesc cu drag orice comentarii, mai putin spam. Incerc sa raspund cat de repede.
Comentariile la posturile mai vechi de 14 zile sunt moderate si vor aparea pe blog cu o usoara intarziere.