duminică, 27 noiembrie 2011

Cum sa faci [sau de unde sa cumperi :)] mini gentute

Na ca n-am stiut cum sa le zic. Port-fard e o varianta, la fel si portofel, dar tot eglezescul pouch il prinde mai bine. Buzunaras?

In fine, e vorba de ceva de genul:



Eu mi-am facut pentru targ, pentru ca stiu cat de varza sunt cu tinutul telefonului/banilor/cardurilor atunci cand nu am buzunare. Si cum 'tinutele' pentru cele 3 zile de targ includeau pantaloni fara buzunare sau cu unele din care cade orice, oricand, mi-am facut repede doua. Si cand am venit acasa, am mai facut 10. Pentru ca-mi plac de mor. Si, pentru ca am primit numai priviri fixate pe ale mele :)), daca va plac mult dar nu va tine masina de cusut [aka indemanarea :)], o sa gasiti cateva pe breslo. Daca aveti chef sa faceti si voi, mai jos e tutorialul.


Pasul 0 - Ce va trebuie:
1 fermoar
max 1/4 m material exterior, grosime medie
max 1/4 m material interior, subtire sau mediu
optional, un pic de bentita, gata cumparata sau facuta de voi, pentru a putea purta ... buzunarasul? pe mana.
foarfeca, ata, etc.

Pasul 1 - Croit
luati fermoarul si taiati o bucatica de material de lungimea fermoarului.


eu am vrut musai cu materialul asta demential, insa din cauza pretului lesinator :)), am fost super atenta la incadrare. deci latimea mi-a fost data de desen, cam 13 cm.

taiati inca o bucata din materialul pentru fata si 2 identice pentru dos, in total 4 bucatele de aceleasi dimensiuni.



Pasul 2 - Fermoar
Sunt zeci [sute?] de variante de a prinde fermoarul. Eu o prefer pe asta,dar voi puteti sa-l prindeti in orice alta varianta.
Daca aveti un piciorus special pentru fermoare, ar fi un moment bun sa il folositi. Asa arata al meu.


Calcati toate cele 4 bucatele si intoarceti cca 1 cm in partea superioara.



Faceti un sandwich cu material ext [fata in sus], fermoar, material int [fata in jos], si coaseti fermoarul. Daca sunteti incepatoare, un insailat inainte nu strica. Deloc :)


Verificati la fiecare 2-3 cm sa nu vi se deplaseze materialele.


Dupa ce ati cusut fermoarul pe ambele laturi, o sa aveti asa ceva pe fata:


si asa pe dos



Pasul 3 - Inchis
Intoarceti materialele astfel incat sa aveti exteriorul - fata la fata, interiorul - la fel. Materialul o sa stea un pic umflat la mijloc, nu-i problema, nu calcati.


Va trebui sa coaseti perimetral, lasand o gaura pentru intors undeva pe materialul interior.




Inainte de a prinde in bolduri [daca e nevoie, eu am sarit pasul asta], aveti grija ca fermoarul sa fie deschis. Nu vreti sa injurati doua zile :)
Marginile fermoarului se duc inspre materialul de interior


Daca vreti sa bagati si bentita, acum e momentul :). Eu am ales sa o fac circulara, sa o pot pune pe mana. Am facut un zig-zag baban la capat, si am introdus-o cand inchideam toata nebunia.


Pasul 4 - Finisaje
Prin gaura ramasa in materialul interior, am intors toata nebunia. De doua ori. Nu ma intrebati, o sa vedeti voi atunci.

Dupa ce am intors, am inchis si gaura din interior, cu un tighel in varf. Se poate si de mana, invizibil, eu am ales la masina pentru ca rezista mai bine.


Si gata. Step back and admire, cum ar zice americanu' :)





Daca aveti nelamuriri, va astept :). Daca nu, si nici nu va ganditi sa faceti, am facut eu multe :D


Acum trebuie doar sa ma hotarasc ce ma lasa inima sa dau. Oare am ce face cu 12 buzunarele din astea? :D Ups, 14, ca mai am doua de targ :))




P.S. Calutii mei au iesit de 11 x 18 cm. Am facut de la 9 x 14 pana la 12 x 22 si toate arata super. Asta ca am primit plangeri despre nementionarea dimensiunilor :D

6 comentarii:

  1. Niiiiccceeeeee!!! (sunt tare invidioasa pe tine ce fain hobby ai si ce priceputa esti! :D)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce faineeeeeee!!! Cel cu fermoar verde il pui?

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. f clar tutorialul,abia astept sa-l incerc!multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce dragute!!! Cel din tutorial e la vanzare :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Prima data am vazut cum se fac aceste posetute plic, pe Youtube si imediat am zis ca vreau si eu o masina de cusut ca trebuie sa incerc si eu neaparat. Ehh a trecut ceva timp de atunci si am achizionat in sfarsit masina mult visata! Candva luna trecuta am facut un plic de genul dar non conformist, cu niste accesorii decorative de la Opitec. Imi place cum a iesit. Imi plac si lucrurile realizare de tine. Mersi pentru tutorial si mai asteptam si mai multe informatii, descrieri, tutoriale. Succes in continuare!

    RăspundețiȘtergere

Primesc cu drag orice comentarii, mai putin spam. Incerc sa raspund cat de repede.
Comentariile la posturile mai vechi de 14 zile sunt moderate si vor aparea pe blog cu o usoara intarziere.